Variklio alyva
Gamintojas | --- |
Metai | --- - --- |
Kėbulas | --- |
Kuro tipas | --- |
Darb. tūris | --- |
Galia | --- kw / --- hp |
Variklio alyva – žymėjimas ir klasifikacija
Automobilių inžinierių draugijos (SAE) įvertinimu paprastai variklio alyva yra žymima dviem skaičiais, kurie atskirti raide „W“. Kiekvienas iš šių skaičių turi savo reikšmę:
- Pirmasis skaičius nurodo takumo greitį esant 18°C. Kuo mažesnis pirmasis skaičius, tuo lengviau alyva teka esant šaltai oro temperatūrai
- „W“ raidė nurodo žiemos metu esantį takumą ir yra susieta su pirmuoju skaičiumi
- Antrasis skaičius, nurodo alyvos klampumą esant 100°C. Kuo didesnis šis skaičius, tuo alyva mažiau linkusi skystėti aukštoje temperatūroje
Alyvos rūšis yra ypač svarbi tam tikromis klimato sąlygomis ir skirtingiems variklių tipams. Pavyzdžiui, dyzelinis variklis išskiria neįtikėtinai didelį šilumos kiekį ir jo dalis veikia didelė trintis, todėl variklinė alyva su didesniu takumu ir didesne klampa yra geras pasirinkimas. Tačiau šaltu oru geresniam takumui labiau tinka alyva su mažesniu pirmu skaičiumi. Pavyzdžiui, 5W30 žiemą geriau teka nei 10W30 arba 15W40. Eksploatuojant vasarą, jūsų variklis bus geriau apsaugotas, jei naudosite alyvą, kurios klampa yra didesnė aukštesnėje temperatūroje ir tą parodo antras skaičius po “W” raidės. 5W30 alyva geriau apsaugos jūsų variklį nuo susidėvėjimo ir alyvos irimo karšto klimato sąlygomis nei 5W20.
Tam tikri variklių tipai taip pat reikalauja skirtingų variklio alyvos savybių. Start-stop sistemą turinčių automobilių varikliai dažniau dėvisi dėl dažnų užvedimų, o turbokompresorius turintys varikliai taip pat turi unikalių poreikių, todėl jiems reikalinga SN klasifikacijos alyva.
Alyvų klasifikacija
Variklio alyva pagal automobilį ir jo variklį pirmiausia skirstoma į dvi kategorijas: benzininiams ir dyzeliniams varikliams.
Benzinu varomų transporto priemonių variklių alyva turi keturias klasifikacijas, kurios visos prasideda raide S:
- SJ klasifikacijai priskiriamos alyvos gaminamos varikliams nuo 2001 m.
- SL raidėmis pažymėtos alyva tinka varikliams nuo 2004 m.
- SM klasifikacijos alyva gali būti naudojama 2010 m. ir naujesniuose modeliuose, kuri yra efektyvi šaltu oru, gerai apsaugo nuo oksidacijos ir padeda išvengti nuosėdų.
- SN yra naujausios sudėties alyva ir siūlo aukščiausią šiuolaikinių variklių apsaugą. Ji gerai apsaugo nuo ankstyvo turbokompresoriaus nusidėvėjimo, kuris yra daugelyje naujų automobilių.
Dyzelinių variklių alyva, panašiai kaip benzininių, taip pat turi keturias klasifikacijas, prasidedančias raide C:
- CH-4 klasifikacija egzistuoja nuo 1998 m. ir yra skirta varikliams, naudojantiems dyzelinius degalus, kurių sieros kiekis neviršija 0,5%.
- CI-4 klasifikacija buvo išleista po ketverių metų, 2002 m., ir siūlo geresnę apsaugą nuo suodžių nuosėdų susidarymo ir ankstyvo nusidėvėjimo.
- CJ-4 klasifikacijos alyva yra atsparesnė susidėvėjimui aukštesnėse temperatūrose, pasižymi geresniu atsparumu oksidacijai ir ilgiau tarnauja.
- CK-4 klasifikacija buvo pristatyta 2017 m., siekiant patenkinti griežčiausius šiuolaikinių dyzelinių variklių reikalavimus, tačiau šią klasifikaciją turinti alyva yra universali ir tinka kitiems dyzeliniams varikliams.
Dauguma variklių alyvų turi kelias klasifikacijas. Labai svarbu pasirinkti variklio alyvą pagal bent minimalią automobilio gamintojo rekomenduojamą klasifikaciją. Variklio tepalai pagal automobilį turi būti pasirenkami atsižvelgiant į jūsų mašinos variklio tipą ir metus. Jei kyla abejonių ar alyva yra saugi ir tinkama jūsų varikliui, elkitės atsargiai ir geriau pasirinkite alyvą su naujausia klasifikacija. Dyzeliniams varikliams tai SAE klasifikacija CK-4, o benzininiams varikliams - klasifikacija SN.
Tepalų skirtumai pagal sudėtį
Pagal sudėti tepalai skirstomi į 3 kategorijas:
- Mineralinės alyvos yra išgaunamos iš žalios naftos. Iš jos pašalinamos nuosėdos ir nešvarumai. Išvalyta alyva sumaišoma su priedais, įskaitant ploviklius, dilimą mažinančias medžiagas, trinties modifikatorius ir rūdžių inhibitorius. Tokios alyvos molekulių forma ir dydis skiriasi, o kai kurios nereikalingos priemaišos vis dar lieka alyvoje.
- Sintetinė variklio alyva, priešingai nei manoma yra pagaminta iš tos pačios bazinės žalios naftos ir nėra sukurta laboratorijoje. Valymo procesas yra daug griežtesnis, kada pašalinama daugiau priemaišų, o molekulės yra tolygesnės formos ir dydžio. Paprastai tokios alyvos savybės išlieka stabilesnės esant aukštai ir žemai temperatūrai, ji yra geresnės kokybės ir turi geresnes savybes turinčių priedų.
- Pusiau sintetinėje alyvoje sumaišoma mineralinė ir sintetinė alyva. Ji pasižymi geresniu našumu nei įprasta alyva, tačiau nėra tokia brangi, kaip visiškai sintetinė alyva.
Kada reikia keisti jūsų variklio alyvą?
Per pastaruosius metus variklio tepalų keitimo intervalai nemažai keitėsi. Šiuolaikiniuose automobiliuose dažnai šią informaciją seka kompiuteris, atsižvelgdamas į naudojimo ypatumus, todėl alyvos keitimo intervalas gali varijuoti nuo 5 000 km iki 20 000 km.
Geriausia laikytis instrukcijų, pateiktų jūsų automobilio vartotojo vadove. Nesvarbu ar jame nurodytas ridos intervalas, ar alyvos tarnavimo laikas - tai yra idealus standartas, kuriuo reikėtų pasikliauti.
Skaityti daugiau
DALIUBAZE.LT
El. paštas: info@daliubaze.lt
Tel.: +370 65322553
Tel.: +37063066226
Parduotuvės adresas: Ragainės 3 ( šalia ELIMART prekybos centro ), Šiauliai LT - 78112
Darbo laikas:
I-V 9h-17.45h
VI- VII ir švenčių dienomis - Nedirbame